Wednesday, June 18, 2008

Menghilangkan Ingatan... (Bukan Amnesia)


1. waktu
sebagaimana kita melewati proses untuk mencintai seseorang, juga ada proses untuk melupakan orang tersebut. jadi kita harus sedar bahawa memang perlu waktu untuk melupakan seseorang yang pernah (atau mungkin masih) kita cintai.

2. kemahuan
seberapa besar kemahuan anda untuk melupakan orang tersebut. kalau tidak ada kemahuan untuk melupakan sampai bila-bila pun tidak akan lupa. jadi lama atau tidaknya waktu yang diperlukan untuk melupakan, tergantung dari besarnya kemahuan ini.

3. tindakan
bertindak apa sahaja untuk membolehkan melupakan orang tersebut. perlu ada tindakan untuk melupakan orang tersebut. mungkin dengan tidak menghubungi sama sekali dengan orang tersebut sampai bahkan membuang barang2 pemberian dia. anda boleh lebih memfokus pada pekerjaan atau hobi anda.

Selamat tinggal silamku.. Pergi jauh dariku biarkan ku, jangan ganggu diriku hai silamku, berat sudah ku tanggung beban ini, kelak akan ku ganti dengan senyuman, oh walau pun pahit dan masih ku terasa, mungkin kali ini kan ku mampu mengharungi,Ya Allah pimpin jiwaku ini diri yang lemah Tuhanku, selamat tinggal silamku pergi jauh dariku....

Bagaimana pun ia, semuanya adalah bergantung kepada diri anda untuk melupakan kenangan silam...

"(Kamu diberitahu tentang itu) supaya kamu tidak BERSEDIH HATI akan apa yang telah luput daripada kamu" al-hadid:23

No comments: